Jag.

 
Jag har ju lovat i frågestunden jag hade att skriva om bara mig ett långt inlägg så läs om ni har tid och vill lära känna mig bättre! :)
 
Hm, jag är då en 14 årig tjej ifrån Vänersborg med världens bästa familj som betyder allt för mig. Min pappa dog den 22 december 2009 i hjärnblödning, mrsa, blodpropp och blodförgiftning och en del till. Min pappa var min hjälte och är fortfarande med tanke på hur mycket att han har hjälpt mig med allting, tex min diabetes som jag också kommer snacka om snart. Sista dagen innan han åkte in på sjukhus så var hela familjen på liseberg och min kära farmor&farfar också, så jag hade en bra sista dag med pappa innan han lades in vilket var helt omedvetet eftersom han svimmade av och vi märkte då att det var något fel, han kom till sjukhuset och fick diagnosen stroke. Han var jättedålig i början och flyttades till Sahlgrenska sen flyttades han tillbaka till uddevalla sjukhus och blev bara bättre och bättre trots att han då hade mrsa läs mer om det: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/MRSA-/  han var stark och förväntades att komma hem över jul, istället så fick han blodpropp och blev hjärndöd den 21 december... Dom försökte rädda livet på honom, men sedan insåg dom att det var försent vi åkte till sjukhuset och respiratorn var avstängd nu var han död. Hemsk men jag kan inte göra någonting åt det, det kan ingen han är född med en tumör som bröt ur när han var äldre. Men istället för att gå runt och vara ledsen för någonting som inte går att ändra på så brukar jag tänka att pappa fortfarande är i livet och vi får återuppliva alla gammla fina minnen med honom. Han är den personen som har & har haft mest inflytande på mig och han har jag lärt mig en massa av. Bland annat segling, båtar och fiske som jag är otroligt intresserad av :)
Sen får man inte glömma av min goa mammi, jag älskar henne mest i hela världen och visst vi bråkar mycket men sedan inser vi båda hur dumma i huvudet vi egentligen är och skrattar åt det senare. Hon har också lärt mig en maaassa saker och vi är mest lika på utsidan och jag är mest lik pappa på insidan. Mamma är den där lugna typen som tar hand om allting medans jag är mer den wooho nu kör vi typ och skiter i det mesta tills det verkligen blir kaos!
Sedan har jag också en lillebror på 10 år om sisådär två/tre veckor, vi bråkar också en del men ja.. det kallas ju syskonkärlek.. Han är också den som kan hjälpa mig när jag har det jobbigt, det bästa som finns är när han kommer in när jag är ledsen och kramar om mig. Han kan samtidigt vara dendär lillebrordern man vill slänga ut ibland också men det vill man med mig med så vafan.. jag&han är ganska lika till en vissdel iallafall, han ääälskar dataspel osv. och är en liten 'nörd' redan nu, men vafan låt han? :D
Jag älskar iallafall min familj oavsett vad som än händer och det får man inte glömma av! 
 
Ja.. om vi ska snacka lite om bara mig då? :D
Jag är som sagt en 14 årig tjej och bor i vänersborg i ett stort hus med min mamma och bror. Jag är en ganska aktiv tjej som älskar att ha något pågång hela tiden, en lugn stund och jag kan sitta och få lite ångest. Jag vill leva mitt liv fullt ut. Med tanke på att jag är mycket sjuk ofta så kan det sätta hinder ibland också... Utan mina vänner skulle jag aldrig vara den jag är idag, och idag så älskar jag mig själv. Låter superegoistiskt men ja, det är så det är okej kanske inte mitt utseende men iallafall min personlighet. Får sällan höra något negativt när dom väl har träffat mig och får en egen uppfattning, jag har väldigt lätt för att lära känna nya folk också och jag älskar det. Älskar också sociala människor med riktigt go humor, jag har sämst humor men ibland får jag allt till det också haha ;)
Jag seglar, rider och golfar och på vintern spelar jag minigolf för att fortfarande hålla igång lite med golfen. Dock har det vart en lugn sommar utan segling, ridining och golf med tanke på att jag har legat sjuk i körtelfeber en hel del under sommaren, som tur har jag alla fina vänner som finns.
Jaa. om ni inte redan har märkt detta så betyder mina kompisar verkligen galet mycket för mig. Utan er mina närmsta skulle jag inte vart på jorden idag, ni är bara för bra!!
Jag är också tjejen som älskar att släppa loss när det väl gäller och skiter i det mesta tills det verkligen är kaos tillexempel med städningen hahaha.. prata inte om det? snälla... jag får lite halvt ångest när jag tänker på hur mitt rum ser ut nu när jag ligger på sjukhuset, mamma om du läser detta så kan väl du vara gullig att städa innan jag kommer hem? snällarå? (A)
usch, nu lämnar vi städningen. Hur jag ser ut... ja, fråga någon som vet? spegeln är min fiende men ja sen inser jag att alla har brister och fel så varför inte älska det man har? Det jag är mest nöjd med är mina ögon faktiskt och även mina kinder haha, det jag absolut hatar är min mage och mina öron faktiskt men ska jag vara ärlig så blir det plastikoperation på dom efter thailand, vilket ska bli jääävligt gött och jag längtar som fan :) och ja, jag tycker alltså att naturligt är bäst, men sedan vem fan bryr sig egentligen? jag vill kunna gå runt i toffs och då gör jag något åt saken, okej? problem? okej, sluta läs då haha.
Iallafall detta var lite granna om mig, ni får fråga om det är något annat ni undrar.
Bjuder på en bild ifrån idag också
puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0