21 december

Kommer ni ihåg för ca ett år sen då det var ett sånt jävla pådrag om att jorden skulle gå under? Idag ser jag kanske 10 facebooks statusar om det.. som om det inte alls är någonting menar jag :)
Jag tror jag fortfarande lever faktiskt och funderar nästan med att 'fira' att se på 2012, ganska värt faktiskt!
 
Bevis som räcker för mig att jorden inte kommer att gå under:
  •  Nibiru, en planet som upptäckts av de gamla sumererna, kommer krascha in i jorden den 21 december och döda alla. Från början spåddes domedagen till maj 2003. När inget hände flyttades datumet fram till december 2012..
  • Det finns ingen sådan planet.
 
  • Den 23-25 december kommer jorden mörkläggas för att kunna "anpassa sig till universum".
  • Varken NASA eller någon annan vetenskaplig organisation har förutspått något sådant.
 
  •  Jordskorpan ska göra en 180-graders rotation inom några dagar.
  • En sådan rotation av jorden är omöjlig. Det finns långsamma rörelser av kontinenterna, men det är och ofarliga.
 
  •  Jorden träffas av en stor meteor under 2012.
  • Jorden har alltid varit föremål för kometer och asteroider, men stora träffar är sällsynta. Sist var för 65 miljoner sedan då dinosaurierna dog ut.
 
  •  Michel de Nostredame förutspådde jordens undergång år 1555 genom att beskriva varningstecknen, som bland annat handlar om dansande hästar. En teori är att domedagen infaller den 21 december 2012 då låten Gangnam Style spelats 1 miljard gånger. I musikvideon dansar artisten som om han rider på en häst.
 
Läs hela artikeln här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15929751.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0